مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 14:502021-04-15سياسي

90 درصد داوطلبان شوراهای شهر در هیئت اجرایی تایید صلاحیت شدند


رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: حدود 90 درصد از داوطلبان ثبت نام کننده در انتخابات شورای اسلامی شهر در مرحله هیئت اجرایی تایید صلاحیت شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جمال عرف در گفتگویی درباره تمهیدات انتخابات 1400، گفت: در دوره ششم شورای اسلامی روستاها بیش از 246 هزار داوطلب ثبت نام کردند که نسبت به دوره های قبل آمار قابل توجهی است.

وی افزود: 71 درصد ثبت نام ها از طریق مراجعه حضوری به بخشداری و فرمانداری ها بوده و 17 درصد از طریق پیشخوان ها و 14 درصد نیز به صورت غیر حضوری از طریق رایانه ها و موبایل بوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه 7 درصد داوطلبان در این دوره خانم ها و 23 درصد نیز آقایان هستند و در دوره های قبل حضور خانم ها 4 یا 5 درصد بود، اظهار داشت: بیش از 71 درصد از داوطلبان ما زیر 50 سال سن دارند و در این دوره بیشتر نیروهای جوان و با انگیزه آمده اند.

عرف با اشاره به اینکه شغل بیشتر داوطلبان ما آزاد و کشاورز هستند و بعد از آن کارمندان و بازنشستگان و فرهنگی ها در ثبت نام، مشارکت خوبی داشتند، گفت: 213 نفر از ثبت نام کنندگان نیز استاد دانشگاه هستند؛ حدود یک چهارم از داوطلبان پیش از این سابقه حضور دارند.

وی گفت: از مجموعه حدود 40 هزار روستایی که در سراسر کشور داریم، بیش از 38 هزار روستاهای ما زیر 1500 نفر جمعیت دارند که شرایط حضور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد داوطلبان شوراهای شهر در هیئت اجرایی تایید صلاحیت شدند

90 درصد داوطلبان شوراهای شهر در هیئت اجرایی تایید صلاحیت شدند