مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 09:552021-04-15اقتصادي

حمایت از سرمایه گذاران بازار پیله ابریشم و تخم نوغان در خراسان شمالی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نوغانداری برای خراسان شمالی مزیت نسبی دارد، گفت: از ورود تشکل ها در تنظیم بازار پیله تر ابریشم و توزیع تخم نوغان حمایت می کنیم.

- عبدالله یوسفی در گفت و گو با ایسنا، بر ورود تشکل ها در تنظیم بازار پیله تر ابریشم و توزیع تخم نوغان اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی از محل منابع صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به منظور تقویت تشکل ها و کمک به توسعه حرفه نوغانداری استان حمایت می کند.

وی اظهار کرد: تعیین قیمت تضمینی خرید پیله تر و اعلام به موقع از سوی دولت نیز نقش مهمی در حمایت از تولید کنندگان دارد تا فعالان این حوزه به بتوانند به بهترین نحو، خراسان شمالی را از مزیت نسبی این محصول بهره مند کنند.

یوسفی همچنین به رتبه خراسان شمالی در این حوزه اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی یکی از مزیت های نسبی در حوزه نوغانداری است که در میزان تولید و به خصوص بهره وری تولید به ازای هر جعبه تخم نوغان و توسعه صنعت نوغانداری رتبه برتر و در میزان تولید رتبه چهارم کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست توزیع تخم نوغان در استان آغاز شده است افزود: طی سال های اخیر در صنعت نوغانداری، هم به لحاظ تعداد بهره بردار و هم توزیع جعبه تخم نوغان، روند رو به رشدی داشتیم زیرا زیرساخت های خوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از سرمایه گذاران بازار پیله ابریشم و تخم نوغان در خراسان شمالی

حمایت از سرمایه گذاران بازار پیله ابریشم و تخم نوغان در خراسان شمالی