مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 09:002021-04-15اقتصادي

پیشنهاد ورود ممنوع و تنبیه برای خارجی ها!


سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی معتقد است نه تنها هیچ نیاز و ضرورتی برای حضور خارجی ها در کشور نیست، بلکه باید موانعی ایجاد کنیم تا پنج سال آینده شرکت های خارجی به کشور وارد نشوند و به ویژه باید برای شرکت هایی که در شرایط سخت ایران را رها کردند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دو سال پیش و با تشدید تحریم های آمریکا دو شرکت کره ای ال جی و سامسونگ که در صنعت لوازم خانگی سرمایه گذاری کرده بودند ایران را ترک کردند.

در حال حاضر برند این دو شرکت در ایران به جی پلاس و سام تغییر کرده و قطعات از کشورهای دیگری به جز کره به ایران وارد می شود.

هر چند همچنان این دو برند معروف به صورت قاچاق به کشور وارد می شود و در سطح بازار وجود دارد، اما خریداران برای تشخیص این امر می توانند به گارانتی کالا توجه کنند، چراکه کالای بدون گارانتی قاچاق است.

وضعیت تقریبا مشابهی در صنعت خودرو با برند رنو نیز رخ داد، اما حالا با آغاز مذاکرات ایران با کشورهای اروپا و تقویت احتمال بازگشت برجام، گمانه زنی هایی از بازگشت شرکت های خارجی به ایران مطرح شده که موافقان و مخالفانی دارد.

تا جایی که اخیرا معاون دادستان کل کشور گفته بود: امروز در حوزه قضایی اجازه نمی دهیم که دوباره برای شرکت های خارجی فرش قرمز پهن کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد ورود ممنوع و تنبیه برای خارجی ها!

پیشنهاد ورود ممنوع و تنبیه برای خارجی ها!