مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 06:102021-04-15اقتصادي

56 درصد مساحت اردستان درگیر خشکسالی شدید است


کاهش قابل توجه باران در 10 سال گذشته باعث شده 56 درصد مساحت این شهرستان درگیر خشکسالی شدید شود.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره هواشناسی اردستان گفت: کاهش قابل توجه باران در 10 سال گذشته باعث شده 56 درصد مساحت این شهرستان درگیر خشکسالی شدید شود.

جواد رمضانپور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شرایط خشکسالی در چند ماه آینده بسیار شدید خواهد بود، اظهار کرد: کاهش قابل توجه باران در سال زراعی جاری باعث شده شهرستان اردستان در شرایط خشکسالی نسبتا شدید قرار گیرد، به طوری که شهر اردستان درگیر خشکسالی 100 درصدی شده است.

وی افزود: تاکنون شاهد کاهش 29 درصدی بارندگی بلندمدت در شهرستان اردستان هستیم، اما بررسی نقشه ها وضعیت بارش ها را در اردیبهشت ماه امسال نرمال تا فرانرمال نشان می دهد، ولی هر تغییری در میزان بارش ها نمی تواند کاهش بارندگی های سال زراعی را جبران کند.

رییس هواشناسی اردستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط دمایی که بالاتر از نرمال است، امسال سال سختی در بخش آب کشاورزی و شهری داریم و بر همین اساس لازم است تأمین آب از منابع مختلف مدیریت شود تا دچار مشکل نشویم.

رمضانپور با تأکید بر اصلاح الگوی مصرف مشترکان در بخش های خانگی، کشاورزی و صنعتی، گفت: شهرستان اردستان در شرایط خشکسالی نسبتا شدید است و زنگ خطر کم آبی و کاهش منابع آبی شهرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

56 درصد مساحت اردستان درگیر خشکسالی شدید است

56 درصد مساحت اردستان درگیر خشکسالی شدید است