مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 06:002021-04-15دانش

اختراع دستگاه تداخل سنج لیزر برای نخستین بار توسط جوان لرستانی


امین دهقان نژاد استادیار دانشگاه آزاد لرستان به همراه تیم تحقیقاتی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تداخل سنج لیزر 808نانومتر برای اندازه گیری میزان عبور نور از عینک های محافظ شدند.

- خبرگزاری فارس لرستان- مرضیه شیرخان چگنی، وجود محدودیت ها و مشکلات موجود در لرستان همواره سبب شده جوانان لرستانی به دنبال ایجاد راه برای حل مشکلات و ثبت اختراعات جدید باشند.

کاربرد لیزر در پزشکی همواره در حال افزایش و عوارض اعمال جراحی با لیزر بسیار کمتر از جراحی های باز است به ویژه در استفاده از لیزر با طول موج 808 نانو متر که امروزه در زیبایی پوست و حذف موهای زائد بدن کاربرد دارد، اپراتور یا پزشک و همین طور فرد مراجعه کننده هر دو برای جلوگیری از آسیب های چشمی ملزم به استفاده از عینک های محافظ مخصوص لیزر هستند.

امین دهقانی نژاد از جمله جوانان لرستانی است که با همراهی یک تیم تحقیقاتی به طراحی، ساخت و ثبت اختراع دستگاه تداخل سنج لیزر 808 نانومتر به منظور اندازه گیری میزان عبور نور از عینک های محافظ را به عنوان نخستین اختراع خود، اقدام کرده است.

استفاده از لیزرهای نیمه هادی در طول موج 808 نانومتر در پزشکی مانند لیزر دندان پزشکی بافت نرم و لیزر دایود در زمینه پوست و مو و ورود نور مادون قرمز لیزر با این طول موج به چشم اپراتور و بیمار، می تواند موجب ایجاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع دستگاه تداخل سنج لیزر برای نخستین بار توسط جوان لرستانی

اختراع دستگاه تداخل سنج لیزر برای نخستین بار توسط جوان لرستانی