مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 03:252021-04-15اقتصادي

تدوین، تجدیدنظر و بازنگری 73 سند استاندارد ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از تدوین و تجدیدنظر 12 استاندارد و بازنگری 61 سند استاندارد ملی در سال 1399 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج بهمن رحمتی از تدوین، تجدیدنظر و بازنگری 73 سند استاندارد ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: هدف از تدوین استانداردهای ملی افزایش کیفیت، ایمنی و امنیت، تسهیل تجارت بین المللی، توسعه بهینه فناوری ها و حمایت از مشتری است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استانداردها در رشته های تخصصی خوراک و فرآورده های کشاورزی، صنایع پلیمر، صنایع شیمیایی، مهندسی ساختمان و مصالح و فرآورده های ساختمانی تدوین شده است.

وی افزود: تدوین استاندارد یک دانش فنی است که مشخص می کند چه کالاهایی با چه نوعی از ویژگی ها، مواد اولیه، روش تولید و روش آزمون باید تولید شوند.

رحمتی کارآمدی موثر در بازارهای داخلی و افزایش میزان رقابت در بین تولیدکنندگان را از مزایای تدوین استانداردهای ملی دانست.

وی در پایان به ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در تدوین استانداردهای بومی استان اشاره و اظهار امیدواری کرد؛ با همکاری این نهادها و اداره استاندارد استان در خصوص استانداردسازی محصولات بومی استان متناسب با ظرفیت های موجود گام مثبتی برداشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین، تجدیدنظر و بازنگری 73 سند استاندارد ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد

تدوین، تجدیدنظر و بازنگری 73 سند استاندارد ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد