مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 00:202021-04-14بين الملل

روند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان یکم ماه مه آغاز می شود


رییس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه از قصد خود برای پایان دادن به طولانی ترین جنگ این کشور و آغاز خروج الباقی نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان از یکم ماه مه (11 اردیبهشت) خبر داد.

- رییس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه از قصد خود برای پایان دادن به طولانی ترین جنگ این کشور و آغاز خروج الباقی نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان از یکم ماه مه (11 اردیبهشت) خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) اعلام کرد که قصد دارد به طولانی ترین جنگ این کشور پایان دهد و اینکه اکنون زمان خروج نیروهای آمریکا از افغانستان و بازگشت این نیروها به وطن است.

بایدن در یک سخنرانی در کاخ سفید خروج 2،500 نیروی نظامی باقیمانده آمریکا از خاک افغانستان تا قبل از تاریخ یازدهم سپتامبر 2021 را اعلام کرد.

این در حالی است که خروج این نیروها از افغانستان بدون کسب یک پیروزی آشکار برای ایالات متحده پس از 18 سال جنگ فرسایشی، واشنگتن را در تیررس انتقادهای فراوان قرار می دهد.

بایدن در توضیح این تصمیم خود گفت: من اکنون چهارمین رییس جمهور ایالات متحده هستم که بر حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان نظارت می کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان یکم ماه مه آغاز می شود

روند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان یکم ماه مه آغاز می شود