مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 10:102021-04-14سياسي

مراودات تجاری ایران و عراق به بیش از 20 میلیارد دلار افزایش یابد


رییس کمیته روابط خارجی مجلس با تاکید بر لزوم تقویت مراودات تجاری ایران و عراق، گفت: روابط تجاری و اقتصادی دو کشور خوب است اما ضرورت دارد تبادل تجاری به بیش از بیست میلیارد دلار ارتقاء یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهربه نقل از خانه ملت، نصیر عبد المحسن عبد الله سفیر جمهوری عراق با عباس گلرو رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی پیرامون تقویت روابط دو کشور و تحولات منطقه دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار، اشتراکات دینی و روابط خاص تاریخی فیمابین را دلیل پیوند دیرینه دو کشور دانست و گفت: قدمت مجاورت در ابعاد فرهنگی، دینی و اجتماعی شالوده اساسی پیوند جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق است.

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: توجه ویژه به استواری روابط با عراق از سویی و امنیت و ثبات در سایه تمامیت ارضی این کشور سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

گلرو تقویت روابط پارلمانی و همچنین استقلال عراق در سطح بین الملل را مهم بر شمرد و گفت: شرایط منطقه در مقطع کنونی بسیار حساس است و ضرورت توجه به امنیت روابط دو جانبه و همفکری در مدیریت مسائل منطقه، رکن قابل توجه مقامات مسئول دو کشور است.

وی با اشاره به کمرنگ شدن حضور تروریست های تکفیری در منطقه، به رشد حلزونی داعش در عراق پرداخت و همبستگی و همراهی آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراودات تجاری ایران و عراق به بیش از 20 میلیارد دلار افزایش یابد

مراودات تجاری ایران و عراق به بیش از 20 میلیارد دلار افزایش یابد