مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 10:102021-04-14پزشكي

بیماران دیابتی با نظر پزشک می توانند روزه بگیرند


فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی بابل از امکان روزه داری برای بیماران دیابتی با نظر پزشک خبر داد و گفت: مشکلاتی که برای سلامت فرد روزه دار بروز می کند نتیجه رژیم غذایی نامناسب یا پرخوری و کم خوابی است.

- ندا مفتاح  فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت وگویی با اشاره به اینکه در طول ماه مبارک رمضان، تغییرات عمده ای در الگوی تغذیه ای افراد ایجاد می شود، اظهار کرد: مشکلاتی که برای سلامت فرد روزه دار بروز می کند نتیجه رژیم غذایی نامناسب یا پرخوری و کم خوابی است.

وی با بیان اینکه تمام بیماران دیابتی که تمایل به روزه داری دارند دستکم از یک تا دو ماه قبل از شروع ماه مبارک رمضان باید با مشورت و نظارت پزشک معالج خود برنامه درمانی و رژیم غذایی خود را تنظیم کند،گفت: ضمن کنترل مطلوب قند خون، در طول روزه داری دچار مشکل نشوند و در صورتی که تغییر در رژیم غذایی، فعالیت بدنی و دارویی بلافاصله قبل از اقدام به روزه داری انجام شود، قند خون به خوبی کنترل نشده و خطر بروز افزایش قند وجود دارد.

فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اندازه گیری چندین نوبت قند خون در طول روزه داری، بیان کرد: قند خون در چندین نوبت باید با گلوکومتر اندازه گیری شود، این اندازه گیری ها به خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران دیابتی با نظر پزشک می توانند روزه بگیرند

بیماران دیابتی با نظر پزشک می توانند روزه بگیرند