مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 09:302021-04-14اقتصادي

کمبود نقدینگی و ضعف بسته بندی از مشکلات صنعت خرماست


مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان بوشهر با اشاره به برداشت 164هزار تن خرما در این استان گفت: کمبود نقدینگی، ضعف صنایع تبدیلی و بسته بندی از بزرگ ترین مشکلات این حوزه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیداسدالله موسوی اظهار داشت: در کشور ما حجم نقدینگی بسیار بالاست؛ ولی به جای این که به سمت تولید روانه شود، صرف امور غیر مولد می شود.

برای رونق تولید و تحقق شعار سال باید وام های کم بهره و با تنفس در اختیار نخلداران استان قرار بگیرد تا این افراد که زحمت بسیاری برای محصولشان می کشد، به سود مورد نظر خود برسند و محصول خرما با قیمت مناسب و واقعی به دست مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به این که تولید محصولات کشاورزی یکی از ظرفیت های مهم استان بوشهر است، گفت: 164 هزار تن خرما در پایان فصل برداشت امسال در بوشهر تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان بوشهر با اشاره به این که محصول خرما در سطح 35 هزار هکتار از اراضی استان کشت می شود، گفت: رقم و گونه غالب خرمای تولیدی در استان بوشهر کبکاب است که به یخچال نیازی ندارد و قابلیت نگهداری در فضای خارج از سردخانه را دارد.

موسوی افزود: 20 درصد از خرمای تولیدی در استان به صورت تازه خو ری مصرف می شود و مابقی در بسته بندی های مناسب به فروش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نقدینگی و ضعف بسته بندی از مشکلات صنعت خرماست

کمبود نقدینگی و ضعف بسته بندی از مشکلات صنعت خرماست