مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 09:202021-04-14پزشكي

آیا روزه گرفتن احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان تأکید کرد: در ایام ماه مبارک رمضان افرادی که بیماری زمینه ای و مشکل خاصی ندارند می توانند روزه بگیرند و هیچ ممنوعیت پزشکی برای آن ها وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ابراهیم جلیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در گفت وگو با ایکنا ، اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان افرادی که بیماری زمینه ای و مشکل خاصی ندارند می توانند روزه بگیرند و هیچ ممنوعیت پزشکی برای آن ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این ایام خانواده ها باید پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند چراکه با روزه داری در افرادی که بیماری زمینه ای دارند، بدن دچار کم آبی شده و در صورت ابتلا به ویروس، علائم بیماری را تشدید می کند.

جلیلی گفت: روزه گرفتن احتمال ابتلا به بیماری را بالا نمی برد اما اگر فرد ناقل ویروس باشد ممکن است علائم بیماری تشدید یابد، بنابراین لازم است در این دوران پروتکل های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

وی درباره روزه داری افرادی که به ویروس کرونا مبتلا هستند و یا پیش از این مبتلا بودند، نیز گفت: شرایط بدنی این افراد متفاوت بوده و لازم است درباره روزه داری با پزشک معالج خود مشورت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا روزه گرفتن احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

آیا روزه گرفتن احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟