مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 09:102021-04-14سياسي

واکنش ها به غنی سازی 60 درصدی در ایران


اعلام تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای غنی سازی 60 درصد در پی خرابکاری اخیر در تأسیسات غنی سازی نطنز، واکنش هایی را به همراه داشت؛ سخنگوی کاخ سفید گفت که این اقدام را جدی می گیریم و فرانسه هم آن را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، صبح یکشنبه 22 فروردین ماه بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است.

    عصر همان روز نیز علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در اظهاراتی، گفت: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل نوشت: هدف قرار دادن تعمدی یکی از تاسیسات هسته ای تحت پادمان - با خطر بالای نشت سراسری و بی هدف مواد وزارت امور خارجه نیز دوشنبه 23 فروردین ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که تمامی سانتریفیوژهایی که به خاطر این اتفاق از مدار خارج شدند از نوع IR1 بودند و اینها با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ها به غنی سازی 60 درصدی در ایران

واکنش ها به غنی سازی 60 درصدی در ایران