مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 09:002021-04-14اقتصادي

تولید شیر در استان قزوین از مرز 600 هزار تن گذشت


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید شیر در واحدهای تولیدی این استان برای اولین بار در یک دهه گذشته به 614 هزار تن در سال رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر اظهار کرد: تولید شیر طی یک دهه گذشته همواره بین 500 هزار تن در سال بود که سال گذشته با توسعه صنایع دامی، این میزان افزایش یافت.

وی مهمترین عوامل افزایش تولید شیر در استان را، افزایش تعداد واحدهای کشت و صنعت، دام های شیری و بهره برداری بهینه از هر رأس دام ذکر کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: امسال میزان تولید شیر در استان به 645 هزار تن برسد که جهشی عظیم در صنایع دامی است.

خمسه بیان داشت: بخش کشاورزی با تمام شرایط سختی که پیش رو داشت، توانست شاخص اقتصادی مثبتی را در کشور محقق سازد که نتیجه آن افتتاح چندین واحد مکانیزه و مدرن دامی در استان قزوین بود.

این مسؤول بر درون زا بودن اقتصاد بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ارزیابی ها و آمارهای سال گذشته نشان داده که سال 99 جهش تولید به معنای واقعی کلمه محقق شده و در تمام بخش های کشاورزی کارنامه قابل قبولی ارائه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید شیر در استان قزوین از مرز 600 هزار تن گذشت

تولید شیر در استان قزوین از مرز 600 هزار تن گذشت