مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 08:352021-04-14اقتصادي

کاشت 30 هزار اصله نهال پسته در جاجرم


کاشت 30 هزار اصله نهال، 40 هکتار سطح زیر کشت پسته شهرستان را افزایش خواهد.

- ابوالفضل عباسیان در گفت وگو با خبرنگار فارس جاجرم اظهار کرد: نهال های تولیدی به منظور توسعه باغات در سطح شهرستان پسته خیز جاجرم در اختیار کشاورزان قرار داده خواهد شد، به طوری که کاشت 30 هزار اصله نهال حدود40 هکتار سطح زیر کشت پسته شهرستان را افزایش خواهد داد.

وی گفت: در حال حاضر این  شهرستان دارای هزار و 500 هکتار باغ پسته بوده که کار برداشت محصول از 600 هکتار از باغ های بارور در2 واحد ترمینال ضبط پسته انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم افزود :علاوه بر تولید 30 هزار نهال باکیفیت که بر روی پایه بادامی توسط نهالستان موجود که در منطقه امیرآباد جاجرم انجام می شود، بسیاری از باغداران با کشت مستقیم دانه و یا تولید نهال پسته اقدام به کشت این درخت باارزش می نمایند.

عباسیان با اشاره به اینکه تولید پسته در شهرستان جاجرم عاملی مهم برای رونق تولید، اشتغال و اقتصاد خانوارها بوده و در کاهش مصرف آب نقش ارزشمندی دارد ادامه داد: هرساله باغداران منطقه با اماده سازی مزارع و پرداخت هزینه های زیاد نسبت به احداث باغ پسته در این منطقه اقدام می کنند که لازم است جهت کمک به باغداران تسهیلات لازم در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 30 هزار اصله نهال پسته در جاجرم

کاشت 30 هزار اصله نهال پسته در جاجرم