مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 04:502021-04-14پزشكي

از افطار تا سحر چه غذاهایی بخوریم؟


یک متخصص تغذیه با توجه به شروع ماه رمضان و با اشاره به اهمیت تغذیه سالم به معرفی مواد غذایی که مصرف آنها به هنگام روزه داری سبب بروز مشکلات گوارشی می شود، - جی پلاس، احمدرضا درستی گفت: غذای مناسب از اولین و مهم ترین نیازهای هر موجود زنده و از جمله تمام انسان هاست.

گرچه با توجه به موقعیت محیطی و فرهنگ هر جامعه، نوع و مقدار غذای دریافتی تفاوت هایی دارد، ولی عموماً همه انسان ها چندین بار در طی شبانه روز غذا مصرف می کنند تا بتوانند سالم و قوی بوده و فعالیت های روزمره را بخوبی انجام دهند.

مهر نوشت؛ این کارشناس تغذیه افزود: هنگام تغذیه خون فراوانی به دستگاه گوارش سرازیر می گردد که به همین دلیل بی حالی و کاهش توان فعالیت فکری به محض پایان غذا خوردن اتفاق می افتد بنابراین بدیهی است که روزه داری با استراحت دادن به دستگاه گوارش و فرستادن خون کافی به سراسر بدن به ویژه به دستگاه مغزی-عصبی به سلامت بدن و ایجاد فرصت کافی برای فعالیت مناسب و کافی فکری کمک شایانی می کند.

وی همچنین در خصوص روش مصرف مواد غذایی در وعده های افطار و سحر، گفت اگر غذا بسیار آبکی باشد و نان در آن تیلیت شود همچنین نوشیدن مایعات فراوان در طول غذا خوردن موجب کاهش دسترسی آنزیم های گوارشی به غذاها شده که منجر به برخی بیماری ها و نارسایی های گوارشی می شود؛ همچنین مصرف ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از افطار تا سحر چه غذاهایی بخوریم؟

از افطار تا سحر چه غذاهایی بخوریم؟