مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 04:452021-04-14سياسي

ثبت نام 8 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان در مازندران


رییس هیأت نظارت بر انتخابات مازندران، گفت: هشت نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ثبت نام کردند که مراحل تعیین صلاحیت چندگانه در پیش روی داوطلبان قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دومین انتخابات میاندوره ای پنجمین دوره که ابتدا درباره اهمیت این مجلس صحبت و اقداماتی که در مازندران برای برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری انجام شده را تشریح کرده است.

وی با اعلام اینکه براساس اصل پنجم قانون اساسی در زمان غیبت امام زمان(عج) ولایت امت بر عهده فقیه عادل، باتقوا،آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است که بر اساس اصل 107 قانون عهده دار این مسؤولیت است، اظهار کرد: در اصل 107 و 111 دو مسؤولیت بسیار مهم برعهده خبرگان گذاشته شده است، در اصل 107 تعیین رهبر و در در اصل 111 بحث برکناری رهبر در صورتی که شرایط مندرج در اصل 109 را از دست داده باشد مجلس خبرگان برای تعیین رهبر باید اقدام کند.

رییس هیأت نظارت بر انتخابات مازندران گفت: به این ترتیب عالی ترین مقام کشور با یک رای واسطه توسط مردم از طریق مجلس خبرگان رهبری انتخاب می شود.

وی اضافه کرد: بعد از رحلت امام راحل بلافاصله با تشکیل مجلس خبرگان رهبری منجر به تعیین رهبر معظم انقلاب اسلامی شده که خلاء رهبری سریع جبران شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام 8 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان در مازندران

ثبت نام 8 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان در مازندران