مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 04:202021-04-14اقتصادي

آیا خشکسالی بر مهاجرت پرندگان به استان تهران تاثیر خواهد گذاشت؟


با توجه به کم بارشی و حاکمیت خشکسالی در بیشتر مناطق کشور و احتمال کاهش حجم آب تالاب ها از جمله در استان تهران، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران، - با توجه به کم بارشی و حاکمیت خشکسالی در بیشتر مناطق کشور و احتمال کاهش حجم آب تالاب ها از جمله در استان تهران، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران، با اشاره به اینکه بیشتر تالاب های این استان انسان ساخت است، گفت: معمولا آب این دریاچه ها تامین می شود بنابراین به نظر نمی رسد در فصل مهاجرت زمستانه برای پرندگان با مشکلی مواجه شوند.

محمد کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه همزمان با آغاز فصل پاییز مهاجرت زمستانه پرندگان مهاجر از عرض های شمالی به جنوبی مهاجرت می کنند و با فرا رسیدن اسفند ماه که هوا رو به گرم تر شدن می رود، در همین مسیر به سمت عرض های شمالی بازمی گردند.

وی ادامه داد: پرندگان مهاجری که طی فصل سرد سال به عرض های جنوبی تر مهاجرت کرده اند با گرم شدن هوا به سمت استان تهران و تالاب های سایر شهرهای شمالی تر مهاجرت می کنند.

برخی از این پرندگان پس از مدتی استراحت به عرض های شمالی تر که هوا معتدل تر شده استو و شرایط زیستی مساعدی دارد بازمی گردند تا در این مناطق جوجه آوری و زادآوری کنند اما برخی دیگر از این پرندگان ممکن است در استان تهران باقی بمانند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا خشکسالی بر مهاجرت پرندگان به استان تهران تاثیر خواهد گذاشت؟

آیا خشکسالی بر مهاجرت پرندگان به استان تهران تاثیر خواهد گذاشت؟