مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 03:352021-04-14اقتصادي

تولید 30 هزار نهال پسته در شهرستان جاجرم


مدیر جهاد کشاورزی جاجرم از تولید 30 هزار نهال پسته در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت این تعداد نهال، 40 هکتار سطح زیر کشت پسته جاجرم را افزایش می دهد.

- ابوالفضل عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر از تولید 30 هزار نهال پسته در جاجرم خبر داد و اظهار کرد: نهال های تولیدی به منظور توسعه باغات در سطح شهرستان پسته خیز جاجرم، در اختیار کشاورزان قرار داده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: کاشت 30 هزار اصله نهال حدود 40 هکتار سطح زیر کشت پسته شهرستان را افزایش خواهد داد.

وی افزود: این شهرستان دارای هزار و 500 هکتار باغ پسته بوده که کار برداشت محصول از 600 هکتار از باغ های بارور در 2 واحد ترمینال ضبط پسته انجام خواهد شد.

عباسیان تصریح کرد: علاوه بر تولید 30 هزار نهال باکیفیت که بر روی پایه بادامی، بسیاری از باغداران با کشت مستقیم دانه و یا تولید نهال پسته اقدام به کشت این درخت با ارزش کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم تولید پسته در شهرستان جاجرم را عاملی مهم برای رونق تولید، اشتغال و اقتصاد خانوارها دانست و گفت: کشت این محصول در کاهش مصرف آب نقش ارزشمندی دارد.

وی در انتها بیان کرد: هر ساله باغداران منطقه با آماده سازی مزارع و پرداخت هزینه های زیاد نسبت به احداث باغ پسته در این منطقه اقدام می کنند که لازم است جهت کمک به باغداران تسهیلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 30 هزار نهال پسته در شهرستان جاجرم

تولید 30 هزار نهال پسته در شهرستان جاجرم