مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 02:402021-04-13پزشكي

روزه سیستم ایمنی بدن را قوی می کند


روزه داری صحیح با کم کردن میزان کالری ورودی بدن، موجب تقویت سیستم ایمنی می شود.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه عنوان کرد: روزه داری صحیح با کم کردن میزان کالری ورودی بدن، موجب تقویت سیستم ایمنی می شود.

دکتر هادی عبدالله زاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در خصوص روزه داری در این ماه در شرایط کرونایی گفت: روزه داری در شرایط کرونایی هیچ منعی ندارد و از طرفی افراد باید بدانند که همین روزه داری سیستم ایمنی بدن آنها را قوی کرده که کمک موثری برای مقابله با کرونا است.

وی افزود: مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد کالری که از طریق غذا به بدن می رسد، موجب کاهش طول عمر و ضعف سیستم امینی بدن می شود، چرا که با مصرف زیاد غذا ترکیبات مختلفی وارد بدن شده و بدن سهم عمده انرژی خود را صرف تلاش برای متابولیسم این مواد کرده و از سطح انرژی برای سیستم دفاعی بدن کاسته می شود.

این متخصص تغذیه افزود: این مطالعات نشان می دهد افرادی که زیاد غذا مصرف کرده و کالری بالایی به بدن آنها می رسد، بیشتر با مشکلات ایمنی بدن مواجه بوده و طول عمر کمتری دارند.

عبدالله زاد گفت: در طول زمان روزه داری از میزان کالری که وارد بدن می شود کاسته شده و همین امر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزه سیستم ایمنی بدن را قوی می کند

روزه سیستم ایمنی بدن را قوی می کند