مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 01:352021-04-13پزشكي

کلسترول خوب با التهاب مقابله می کند


ارزیابی توانایی ذرات HDL (کلسترول خوب) در کاهش التهاب سلول هایی کنترل کننده رگ های خونی، ممکن است به پیش بینی احتمال حمله قلبی یا سایر وقایع جدی مرتبط با قلب کمک کند.

- ارزیابی توانایی ذرات HDL (کلسترول خوب) در کاهش التهاب سلول هایی کنترل کننده رگ های خونی، ممکن است به پیش بینی احتمال حمله قلبی یا سایر وقایع جدی مرتبط با قلب کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان معتقدند اندازه گیری ظرفیت ضدالتهابی کلسترول HDL ممکن است روزی ارزیابی خطر بیماری قلبی را بهبود بخشد.

ارزیابی سطح کلسترول لیپوپروتیین با چگالی بالا (HDL)، معروف به کلسترول خوب ، در حال حاضر یک بخش استاندارد از فرمول های مورد استفاده برای پیش بینی خطر بیماری قلبی عروقی است.

به نظر می رسد یک آزمایش جدید از عملکرد ضدالتهابی HDL اطلاعات بیشتری را مستقل از مقدار HDL ارائه می نماید.

اگر نتایج در جمعیت های وسیع تر تأیید شود، افزودن مورد ضدالتهابی به موارد خطر ممکن است پیش بینی خطر را بهبود بخشد و به افراد کمک کند تا گام هایی برای محافظت از خود در برابر بیماری های قلبی بردارند.

یووی تیتج سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه تحقیقاتی کارولینسکا سوئد، در این باره می گوید: HDL ذرات بسیار پیچیده با عملکردهای ضد تصلب شریان است که فقط با اندازه گیری مقدار کلسترول مشخص نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلسترول خوب با التهاب مقابله می کند

کلسترول خوب با التهاب مقابله می کند