مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 00:102021-04-13پزشكي

روز اول ماه مبارک رمضان چه اعمالی انجام دهیم؟


برای روز اول ماه مبارک رمضان اعمالی خاص این روز شریف توصیه شده است.

- ، ماه مبارک رمضان برترین ماه سال است که روزها و شب هایش از ویژگی های بسیاری برخوردارند به همین سبب اعمالی مختص به همه ساعات این ماه ذکر شده و علاوه بر آن برای روز اول این ماه شریف نیز اعمال مشخصی توصیه شده است: اعمال روز اول ماه مبارک رمضان اول: غسل کردن در آب جاری و ریختن سی کف آب بر سر که باعث ایمنی از جمیع دردها و بیماری ها در تمام سال است.

دوم: کفی از گلاب بر رو بزند تا از خواری و پریشانی نجات پیدا کند و قدری هم بر سر خود بزند تا در آن سال از سرسام [برسام ] ایمن شود.

سوم: به جای آوردن دو رکعت نماز اول ماه و دادن صدقه.

چهارم: به جای آوردن دو رکعت نماز به این شکل که در رکعت اول حمد و إنا فتحنا و در رکعت دوم حمد و هر سوره که بخواهد بخواند تا حق تعالی جمیع بدی ها را در آن سال از او دور کند و در پناه خدا باشد تا سال آینده.

پنجم: بعد از طلوع فجر این دعا را بخواند: اللَّهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضَانَ وَ قَدِ افْتَرَضْتَ عَلَیْنَا صِیَامَهُ وَ أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ هُدًی لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَی وَ الْفُرْقَانِ اللَّهُمَّ أَعِنَّا عَلَی صِیَامِهِ وَ تَقَبَّلْهُ مِنَّا وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا وَ سَلِّمْهُ لَنَا فِی یُسْرٍ مِنْکَ وَ عَافِیَهٍ إ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز اول ماه مبارک رمضان چه اعمالی انجام دهیم؟

روز اول ماه مبارک رمضان چه اعمالی انجام دهیم؟