مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 17:102021-04-13اقتصادي

لزوم معرفی ظرفیت های صنایع تبدیلی کشاورزی گیلان به سرمایه گذاران


استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان همیشه از مقاصد صادرات و واردات کالا بوده است، گفت: ظرفیت های صنایع تبدیلی کشاورزی گیلان باید به سرمایه گذاران معرفی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه کارگروه مشترک توسعه صادرات غیرنفتی و شورای مبادلات مرزی گیلان، اظهار کرد: در سال گذشته شاهد تحقق بیش از 660 میلیون دلار صادرات غیر نفتی در استان بوده ایم.

وی به مشارکت خوب همه بخش ها در رسیدن به این میزان از صادرات اشاره کرد و افزود: در مقایسه با سال 98 نیز شاهد رشد با ثبت بیش از 10 هزار و 260 سفارش هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به کسب رتبه نخست در کشور، گفت: عمده واردات استان در سال جهش تولید کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت زمینه را برای تحقق امسال نیز فراهم کنیم، ادامه داد: هدفگذاری انجام شده برای صادرات کالاهای غیر نفتی برای امسال در استان گیلان 720 میلیون دلار است.

زارع با بیان اینکه با بهره برداری از واحدهای تولیدی صادرات محور شاهد افزایش میزان صادرات خواهیم بود، افزود: قابلیت افزایش 44 قلم کالای کشاورزی موجود در سبد صادرات در کنار کیفی سازی محصولات، تقویت سردخانه و سورتینگ وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم معرفی ظرفیت های صنایع تبدیلی کشاورزی گیلان به سرمایه گذاران

لزوم معرفی ظرفیت های صنایع تبدیلی کشاورزی گیلان به سرمایه گذاران