مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 14:102021-04-13سياسي

وزیر بهداشت: روشن بود که واردات واکسن هزاران مشکل خواهد داشت


از اولین روزها می دانستم که واکسن کرونا، یک محصول بهداشتی و درمانی نیست بلکه یک کالای استراتژیک است که در اختیار دولت ها برای چانه زنی های سیاسی خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نمکی در دیدار رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: بعضی ها گفتند که برای تامین واکسن خارجی، بخش خصوصی را دعوت کنید.

از آبان ماه، 4 فراخوان گذاشتیم که بخش خصوصی واکسن کرونا را وارد کند اما ایمان و اعتقاد داشتیم و کاملا مشخص بود که واکسن کرونا، یک کالای تجاری نیست که مثل واکسن آنفلوآنزا، هر مجموعه خصوصی بتواند آن را تامین کند بلکه واکسن کرونا به عنوان یک حربه سیاسی، در اختیار دولت ها است.

بدعهدی های شرکای خارجی در تامین واکسن خریداری شده وی افزود: با تمام مشکلات، راه خودمان را رفتیم و قرادادهایی را با چانه زنی های زیاد به عنوان یک کشور مطرح در سازمان جهانی بهداشت در قالب کوواکس برای تامین 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن، منعقد کردیم و علیرغم همه فشارهایی که بود توانستیم پیش قسط و باقی مانده آن را منتقل کنیم و قرار بود که قبل از عید، حداقل به ما سه میلیون و 200 هزار دوز واکسن از طریق کوواکس بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: روشن بود که واردات واکسن هزاران مشکل خواهد داشت

وزیر بهداشت: روشن بود که واردات واکسن هزاران مشکل خواهد داشت