مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 07:352021-04-13سياسي

کلیات لایحه «اصلاح قانون صدور چک» به تصویب مجلس رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزای دانشجو، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 14 قانون صدور چک در دستور کار قرار گرفت که نمایندگان در این مرحله، - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح قانون صدور چک موافقت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزای دانشجو، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 14 قانون صدور چک در دستور کار قرار گرفت که نمایندگان در این مرحله، با کلیات این لایحه موافقت کردند.

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در توضیح این لایحه اظهار داشت: بر اساس متن تبصره پیشنهادی، درج شماره حساب گیرنده چک در متن چک تضمین شده، الزامی است؛ همچنین برای جلوگیری از پولشویی و امثال آن، برای ابطال چک تضمین شده توسط متقاضی و صدور و وصول آن توسط گیرنده چک، به مدت یک ماه مهلت قرار داده شده است و بعد از آن نیازمند تکمیل فرم های مبارزه با پولشویی است.

وی افزود: همچنین در یکی از بخش های الحاقی، برای تشدید مجازات جعل چک تضمین شده علاوه بر مجازات جعل، مجازات تکمیلی محرومیت از دریافت دسته چک همه پیش بینی شده است.

روش جدید چک های تضمین شده باعث ساماندهی پولی در کشور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیات لایحه «اصلاح قانون صدور چک» به تصویب مجلس رسید

کلیات لایحه «اصلاح قانون صدور چک» به تصویب مجلس رسید