مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 07:102021-04-13اجتماعي

عوامل تاثیرگذار بر عملکرد صحیح کاتالیست خودرو


مبدل کاتالیستی قطع ه­ای بسیار حساس بوده که از سال 1974 بکارگیری و نصب آن  بر روی خودروها­، نقشی کلیدی در کاهش میزان آلاینده­ های خروجی از وسایل نقلیه موتوری ایفا کرده است.

- مبدل کاتالیستی قطع ه­ای بسیار حساس بوده که از سال 1974 بکارگیری و نصب آن  بر روی خودروها­، نقشی کلیدی در کاهش میزان آلاینده­ های خروجی از وسایل نقلیه موتوری ایفا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابراعلام ایران دلکو، در ایران نیز با هدف کاهش آلودگی هوا از سال 1383 نصب کاتالیست روی خودروهای سواری اجباری شده است.

علاوه بر اهمیت و نقش مبدل کاتالیستی، پارامترهای تأثیرگذار دیگری نیز در کنترل میزان انتشار گازهای خروجی از اگزوز خودروها نقش دارند.

نوع طراحی و عملکرد موتور خودرو و کیفیت سوخت از مهمترین پارامترهای موثر بر عملکرد مبدل کاتالیستی می باشند که در ادامه قصد داریم شما را با این دو عامل بیشتر آشنا کنیم.

پارامترهای مهم سوخت با کیفیت بهبود کیفیت سوخت­ مصرفی به ویژه افزایش عدد اکتان و کاهش سرب و گوگرد موجود در آن به کاهش قابل ملاحظه­ آلاینده­ های خروجی از موتور خودرو، کمک شایانی کرده است.

در گذشته به منظور افزایش عدد اکتان بنزین جهت تسهیل احتراق کامل سوخت درون موتور خودرو، از سرب استفاده می ­کردند که خود به عنوان یک عامل آلاینده شناخته می ­شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل تاثیرگذار بر عملکرد صحیح کاتالیست خودرو

عوامل تاثیرگذار بر عملکرد صحیح کاتالیست خودرو