مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 06:552021-04-13پزشكي

ابداع یک ژل تزریقی جدید برای احیای غضروف مفاصل


محققان دانشگاه پنسیلوانیا موفق به ابداع یک هیدروژل جدید قابل تزریق مستقیم به مفاصل شده اند که می تواند غضروف های آسیب دیده در مفاصل را تقویت و بازیابی کند.

- محققان دانشگاه "پنسیلوانیا" موفق به ابداع یک هیدروژل جدید قابل تزریق مستقیم به مفاصل شده اند که می تواند غضروف های آسیب دیده در مفاصل را تقویت و بازیابی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، با وارد آمدن آسیب به غضروف های محافظ مفاصل ما، زانوها و سایر مفاصل ما یا دچار آسیب جدی و متحمل آرتروز می شوند و یا به کندی بهبود می یابند.

با این حال اکنون یک ژل تزریقی جدید هم می تواند این بافت را بعد از آسیب دیدن تقویت و هم غضروف جدید را به بازیابی و بازسازی ترغیب کند.

این هیدروژل که در حال حاضر توسط دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا در حال تولید است، حاوی شکل اصلاح شده ای از ماده غلیظی است که به عنوان اسید هیالورونیک شناخته می شود و به طور طبیعی توسط بافت هم بند بدن تولید می شود.

در سال های اخیر از این اسید به طور آزمایشی برای دفع گلوکوم ، التیام بافت آسیب دیده قلب و پر کردن مجدد دیسک های نخاعی بیرون زده نیز استفاده شده است.

این هیدروژل در آزمایشات به غضروف مفصلی تحلیل رفته موش ها تزریق شد و مشخص شد که پس از تزریق، هیدروژل با ماتریس ساختاری غضروف در هم آمیخته است، بنابراین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع یک ژل تزریقی جدید برای احیای غضروف مفاصل

ابداع یک ژل تزریقی جدید برای احیای غضروف مفاصل