مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 02:502021-04-12پزشكي

این دو را رعایت کنید تا دچار هیچ نوع کرونایی نشوید


یک دکترای ویروس شناسی پزشکی می گوید بر اساس اطلاعات موجود ماسک و فاصله اجتماعی در مقابل تمام واریانت های ویروس کرونا محافظت ایجاد می کند، پس اگر این دو را رعایت کنید دچار هیچ نوع کرونایی نخواهید شد.

محسن کشاورز با بیان اینکه پاسخ تست کرونا، به نوع تست، کیفیت کیت تشخیصی و شیوه نمونه گیری بستگی دارد، اظهار کرد: تحقیقات جدید نشان داده اند که روز نمونه گیری نیز درنتیجه صحیح تست کرونا مؤثر است و برای مثال سه تا چهار روز پس از مواجه فرد با بیمار مبتلا به کرونا ، نتیجه تست کرونا بهتر و دقیق تر مشخص می شود.

وی تصریح کرد: رپید تست ها ( تست های سریع) منفی کاذب بیشتری نسبت به تست های پی سی آر دارند اما تست PCR نیز منفی کاذب دارد، بنابراین منفی شدن تست ممکن است به طور قطعی تعیین کننده ابتلای فرد به کرونا نباشد و برای کاهش تعداد تست های منفی کاذب دو بار تست به فاصله 24 ساعت گرفته می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سؤال که آیا ابتلا به کرونای انگلیسی ممکن است باعث منفی شدن نتیجه تست کرونا به صورت کاذب شود، گفت: خوشبختانه تست هایی که الان موجود است، واریانت جهش یافته انگلیسی را نیز به خوبی تشخیص می دهند و در صورت ابتلای فرد به کرونای انگلیسی نیز نتیجه اش مثبت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این دو را رعایت کنید تا دچار هیچ نوع کرونایی نشوید

این دو را رعایت کنید تا دچار هیچ نوع کرونایی نشوید