مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 15:402021-04-12اقتصادي

42 درصد تهرانی ها مستأجرند


مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی درباره اجاره داری حرفه ای، راهکار خروج از بازار اجاره نشینی سنتی را راه اندازی سیستم اجاره داری حرفه ای عنوان کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی در خصوص وضعیت بازار اجاره مسکن، نرخ اجاره نشینی در تهران تا پایان سال 1398 را 42 درصد خانوارهای تهرانی عنوان و اعلام کرده است: طی سال 99 و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، این آمار قطعاً افزایش داشته است.

این گزارش، یکی دیگر از معضلات بازار اجاره مسکن را افزایش مهاجرت خانوارهای مستأجر به حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی می داند و اضافه می کند: راهکار ساماندهی بازار اجاره مسکن و حمایت از خانوارهای مستأجر، راه اندازی سیستم اجاره داری حرفه ای است.

برخی مزایای راه اندازی اجاره داری حرفه ای پژوهش مورد اشاره می افزاید: استفاده از نظارت و راهکارهای کنترلی بازار مسکن در اداره اجاره داری حرفه ای، می تواند تولید و ساخت واحدهای مسکونی استیجاری را به صرفه کند؛ ضمن اینکه همزمان منافع و سود سرمایه گذار برای تولید مسکن استیجاری را هم تأمین کند.

کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس، از دیگر مزایای ساماندهی بازار اجاره مسکن با راهکار اجاره داری حرفه ای را جلوگیری از تعیین اجاره بهای سلیقه ای، ایجاد شفافیت در بازار اجاره، افزایش کنترل شده سالانه اجاره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

42 درصد تهرانی ها مستأجرند

42 درصد تهرانی ها مستأجرند