مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 11:352021-04-12اقتصادي

ضعف حکمرانی دولت منجر به کوچک شدن سفره خانوارها شد


اقتصاددان حوزه فقر و استاد دانشگاه، کاهش مصرف گوشت قرمز در کشور را نگران کننده عنوان کرد و گفت: شواهد نشان می دهد هم زمان با کاهش مصرف غیرخوراکی ها، - وحید محمودی اقتصاددان حوزه فقر در گفت وگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد کاهش مصرف گوشت قرمز در کشور گفت: اصولا رابطه بیشترین افزایش نرخ تورم و کاهش مخارج روی نیازهای ضروری از جمله مواد خوراکی است.

وی افزود: خانوارها وقتی با تورم فزاینده مواجه می شوند، یکی از مهمترین مشکلاتشان این است که مدیریت هزینه را چگونه انجام دهند و مدیریت این مساله کار ساده ای نیست.

استاد دانشگاه تهران گفت: هر چند اولین جایی که باید تلاش شود تا هزینه آن کاهش یابد، هزینه های غیرخوراکی و اقلام غیرضروری است، ولی شواهد نشان می دهد، الزاما این گونه نبوده و مردم علاوه بر کاهش هزینه های غیرخوراکی، خوراکی ها را نیز از سبد هزینه های خود حذف کرده اند.

اقتصاددان حوزه فقر با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز به شدت کاهش یافته است، گفت: این میزان با نرم جهانی فاصله قابل توجهی پیدا کرده که نگران کننده است.

محمودی افزود: دو مقایسه در شرایط فعلی وجود دارد.

یکی میانگین جهانی و دومی مصرف داخلی در سال های گذشته که دومی نشان می دهد در دهه 90 که موسوم به دهه از دست رفته است، این کاهش شدید شروع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف حکمرانی دولت منجر به کوچک شدن سفره خانوارها شد

ضعف حکمرانی دولت منجر به کوچک شدن سفره خانوارها شد