مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-12اقتصادي

آغاز عملیاتی فاز نخست طرح پایش هوایی جنگل های هیرکانی در نوشهر


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به آغاز عملیاتی فاز نخست طرح پایش هوایی جنگل های هیرکانی در نوشهر گفت: هدف اصلی این طرح توسعه و بهبود حفاظت و مدیریت علمی و فنی جنگل ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چالوس، سامانه برخط رصد و پایش هوایی جنگل های هیرکانی ظهر امروز با حضور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در چالوس افتتاح شد.

مسعود منصور در این مراسم با بیان اینکه این طرح کمک زیادی برای جلوگیری از قاچاق چوب، تخریب و تصرف جنگل دارد، اظهار کرد: این طرح در ارزیابی واحدهای اجرایی و حفاظتی ادارات کل، حریق، آفات و بیماری هایی که در جنگل به وجود می آید بسیار مفید خواهد بود.

وی به تفاهم نامه سازمان جنگل ها با معاونت علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: با یکی از شرکت های دانش بنیان توافق های لازم را به صورت یک پروژه مشترک انجام شد که در این پروژه تغییرات جنگل ها در بازه های زمانی کوتاه و در مقیاس های بزرگ با ارتفاع کمتر از یک متر را از طریق عکسبرداری هوایی و ایستگاه زمینی ایجاد شده به صورت فیلم و عکس دریافت کنیم.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: این طرح در یک سطح 100 در 10 کیلومتری به صورت پایلوت آغاز شده است و در کل جنگل های هیرکانی و به تدریج به جنگل های کشور و حتی در بلندمدت به عنوان یگان هوایی حفاظت بت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیاتی فاز نخست طرح پایش هوایی جنگل های هیرکانی در نوشهر

آغاز عملیاتی فاز نخست طرح پایش هوایی جنگل های هیرکانی در نوشهر