مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-12اقتصادي

چرا مالک 1000 خانه خالی معاف از ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان است؟


ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان جهت شناسایی خانه های خالی از سکنه به منظور مالیات ستانی از آن ها از 19 فروردین ماه سال جاری به صورت رسمی آغاز شده است، - قیمت مسکن در چند سال اخیر رشد وحشتناکی را تجربه کرده است و تورم و کمبود عرضه مسکن دو متهم اصلی این رشد وحشتناک قیمت هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ، در این شرایط کمبود عرضه مسکن، برخی با خریداری مسکن های اضافی در راستای سرمایه گذاری، مسکن ها را از چرخه بازار مسکن خارج می کردند و این مسئله به نوعی به احتکار مسکن شبیه بود و به وضعیت عدم تعادل بازار مسکن دامن می زد.

از این رو در تیرماه 1394 بود که مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده 169 مکرر اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، خانه های خالی را مشمول پرداخت مالیات دانست تا از این طریق و با فشار مالیاتی بتوانند خانه های خالی را به گردونه بازار مسکن باز گردانند.

خانه های خالی طبق این ماده از سال دوم مشمول پرداخت مالیات می شدند.

در تبصره 7 ماده 169 مکرر اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1394 مشخص شده بود که با چه ساز وکاری خانه های خالی شناسایی شوند.

کلید حل این مشکل راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان بود.

راه اندازی این سامانه سال ها به طول انجامید و در نهایت مجلس وارد این ماجرا شد و از 19 فروردین ماه سال جاری همه مالکین موظف شدند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مالک 1000 خانه خالی معاف از ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان است؟

چرا مالک 1000 خانه خالی معاف از ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان است؟