مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 06:502021-04-12سياسي

واکنش حسین مرعشی به شکایت مجلس از روحانی: این نتیجه رای ندادن مردم است


قانون روشن است و اختیارات آن عیان.

اما اینکه مجلس یازدهمی ها در اقدامی مثل رویکرد دیروزشان بحث شکایت از رییس جمهور به قوه قضاییه را مطرح می کنند حکایت از آن دارد که جمعی در تلاشند تا از هر فرصتی برای رودررویی و کشمکش سیاسی و جناحی استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره شکایت مجلس از حسن روحانی نوشت: نتیجه عدم مشارکت مردم در انتخابات اسفند 98به تصاحب اکثریت مجلس از سوی تفکر و افرادی منجر شده است که به جای گره گشایی از مسائل مردم و کشور مدام بازی های بچگانه طراحی می کنند.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی در روزنامه همشهری درباره شکایت مجلس از حسن روحانی رییس جمهور نوشت: در بحث ابلاغ قوانین مصوب مجلس از سوی قوه مجریه در قانون اساسی پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

تصور می کنم در زمان ریاست جمهوری بنی صدر بود که به دلیل بی توجهی او در مقام رییس قوه مجریه به مصوبات مجلس وقت در بازنگری قانون اساسی این اختیار به اختیارات رییس قوه مقننه اضافه شد که اگر دولت طی 10 روز از اجرای قانون مجلس سر باز زد یا به هر دلیلی ابلاغ آن را به تعویق انداخت، رییس مجلس رأساً می تواند وارد میدان شود و خود قانون را از طریق اعلام در روزنامه رسمی ابلاغ کند؛ ابلاغی که دولت را ملزم به اجرای آن خواهد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش حسین مرعشی به شکایت مجلس از روحانی: این نتیجه رای ندادن مردم است

واکنش حسین مرعشی به شکایت مجلس از روحانی: این نتیجه رای ندادن مردم است