مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 05:202021-04-12پزشكي

زنبورهای عسل را با هر دارویی درمان نکنید


کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، در خصوص مصرف بدون اطلاع داروهای غیر مجاز و قاچاق برای درمان بیماری های انگلی شایع زنبور عسل هشدار داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، در خصوص مصرف بدون اطلاع داروهای غیر مجاز و قاچاق برای درمان بیماری های انگلی شایع زنبور عسل هشدار داد.

مریم ناصح، یکشنبه شب 22 فروردین به رسانه های گروهی گفت: دو بیماری واروا و نوزما همه ساله باعث خسارات سنگینی به صنعت زنبورداری کشور می شود و زنبورداران ناگزیر به استفاده از داروهای اختصاصی برای درمان این دو معضل اساسی صنعت زنبورداری هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: خوشبختانه داروهای متعدد و از طیف های متنوعی از مواد موثره علیه واروا در سازمان دامپزشکی کشور ثبت شده است.

کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی گفت: داروی اختصاصی نوزما، فوماژیلین نیز ثبت شده و سال ها است در کشور تولید و مورد مصرف قرار می گیرد.

وی افزود: با این وجود در سال های اخیر متاسفانه افرادی سودجو با سوءاستفاده از شرایط و افزایش قیمت داروهای زنبور عسل، اقدام به قاچاق و در مواردی تولید داروهای غیرمجاز و در بسیاری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنبورهای عسل را با هر دارویی درمان نکنید

زنبورهای عسل را با هر دارویی درمان نکنید