مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 05:102021-04-12سياسي

اجرای طرح زراعت چوب در 24 هزار هکتار از عرصه های طبیعی


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح زراعت چوب در 24 هزار هکتار از عرصه های کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مسعود منصور صبح دوشنبه در مراسم راه اندازی سامانه برخط و پایش هوایی جنگل های هیرکانی کشور در چالوس با اشاره به اینکه سال قبل سال جهش تولید بود، از تدوین برنامه 9 در 99 و سند اقدام خبر داد و گفت: قرار شد سازمان در حوزه وظایف به مناسبت نامگذاری سال، تلاش مضاعف داشته باشد.

وی با عنوان اینکه حفاظت در قالب مبارزه با جرم و جرایم مشهود و حفاظت فنی معنا بخشیده می شود، گفت: قاچاق چوب جرم مشهود بوده که باید با آن مقابله کرد اما توسعه زراعت چوب سبب تقویت صنایع چوبی می شود و برای کاهش قاچاق اثر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه متوسط زراعت چوب چهار هزار هکتار در کشور بود از هدفگذاری 30 هزار هکتار خبر داد و گفت: تاکنون 24 هزار هکتار آن محقق شد که چند برابر هدفگذاری سالانه بوده است.

منصور از مازندران به عنوان استان موفق در اجرای طرح زراعت چوب خبر داد و گفت: همچنین در حوزه کشت گیاهان دارویی تلاش های خوبی شده و حوزه های تحت پوشش از تصرف مصون خواهد ماند.

رییس سازمان جنگل ها با اشاره به جهش اساسی در کشت گیاهان دارویی گفت: 112 هزار هکتار در کشور تحت پوشش گیاهان دارویی رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح زراعت چوب در 24 هزار هکتار از عرصه های طبیعی

اجرای طرح زراعت چوب در 24 هزار هکتار از عرصه های طبیعی