مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 04:102021-04-12پزشكي

چرا واکسن آسترازنکا باعث لخته شدن خون می شود؟


وقوع عارضه ی نادر لخته شدن خون در برخی از دریافت کنندگان واکسن کووید-19 شرکت آسترازنکا/آکسفورد باعث شد تا محققان برای یافتن علت این اتفاق و تایید صحت آن به تکاپو بیفتند.

- وقوع عارضه ی نادر لخته شدن خون در برخی از دریافت کنندگان واکسن کووید-19 شرکت آسترازنکا/آکسفورد باعث شد تا محققان برای یافتن علت این اتفاق و تایید صحت آن به تکاپو بیفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیچر، پس از هفته ها تحقیق، آژانس دارویی اروپا(EMA) در روز 7 آوریل(18 فروردین) اعلام کرد که ممکن است ارتباطی میان لخته شدن خون و واکسن وجود داشته باشد.

امر کوک(Emer Cooke) مدیر اجرایی آژانس دارویی اروپا به خبرنگاران گفت: با این حال، عارضه ی لخته شدن خون بسیار غیرمعمول است و مزایای واکسن هنوز از خطرات آن بیشتر است.

این عوارض جانبی نادر هستند و خطر مرگ در اثر کووید-19 بسیار بیشتر از مرگ در اثر عوارض جانبی واکسن است.

اما یافته ها محققان را درگیر یک سوال پزشکی مبهم کرد: چرا یک واکسن باعث رخ دادن چنین عارضه ی غیرمعمولی می شود؟ سابین آیچینگر(Sabine Eichinger)، متخصص خون شناسی از دانشگاه پزشکی وین می گوید: فرضیه هایی در این مورد وجود دارند: شاید مشکل از وکتور باشد(حمل کننده ی مواد ژنتیکی به درون سلول)، شاید مواد اضافه ای درون واکسن وجود دارد و یا شاید مشکل از فرآیند تولید آن است، من نمی دانم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا واکسن آسترازنکا باعث لخته شدن خون می شود؟

چرا واکسن آسترازنکا باعث لخته شدن خون می شود؟