مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:002021-04-11پزشكي

کرونای قبلی نجیب بود!


یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به افزایش قدرت سرایت و شدت علائم در کرونای انگلیسی گفت: کرونای معمولی در مقایسه با این کرونای انگلیسی هم نجیب بود و هم آرام و این ویروس جدید سرکش موج های خانوادگی ابتلا به راه انداخته است.

دکتر فیض الله منصوری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سیر پرشتاب کرونای انگلیسی در کشور و استان گفت: در حال حاضر بسیاری بخش های بیمارستانی استان پرشده و اگر همین روند ادامه پیدا کند قطعا در هفته های آتی سیستم درمان دچار چالش جدی می شود.

وی افزود: کرونای انگلیسی قدرت سرایت بالایی دارد و متاسفانه شدت علائم آن نیز نسبت به کرونای معمولی بیشتر است و تفاوت ها به حدی است که به گفته وزیر بهداشت ویروس کرونای معمولی در مقایسه با ویروس کرونای انگلیسی هم نجیب بود و هم آرام و حقیقتا هم به همین شکل است و این ویروس جدید از سرعت انتشار و شدت بسیار بالایی برخوردار است.

منصوری گفت: در کنار قدرت سرایت بالا و شدت علائم، ویروس جدید افراد در رده های سنی پایین تر را هم درگیر کرده و در حال حاضر شاهد موارد ابتلا به کرونا در تمام رده های سنی هستیم و در میان بستری های کرونا هم تمام رده های سنی مشاهده می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ابتلای خانوادگی افراد به ویروس کرونای انگلیسی گفت: در نوع ویروس جهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونای قبلی نجیب بود!

کرونای قبلی نجیب بود!