مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 02:402021-04-11اقتصادي

نخل ها ایستاده می میرند!


نخل این درخت همیشه سبز، یکی از مقدس ترین و قدیمی ترین گیاهان کشت شده توسط انسان است و عمر طولانی آن تا 200 سال هم می رسد.

استان بوشهر نیز با افزون بر 34 هزار هکتار، - ایسنا/بوشهر نخل این درخت همیشه سبز، یکی از مقدس ترین و قدیمی ترین گیاهان کشت شده توسط انسان است و عمر طولانی آن تا 200 سال هم می رسد.

استان بوشهر نیز با افزون بر 34 هزار هکتار، مساحت اراضی تحت پوشش نخیلات، سرزمینی نخل خیز و یکی از قطب های اصلی تولید خرما در کشور شناخته می شود که سلامت نخلستان ها و تداوم نخل کاری نفش مهمی در اقتصاد باغداران این استان دارد.

نخل این درخت همیشه سبز، یکی از مقدس­ترین و قدیمی­ترین گیاهان کشت شده توسط انسان است و عمر طولانی آن تا 200 سال هم می­ رسد.

استان بوشهر نیز با افزون بر 34 هزار هکتار، مساحت اراضی تحت پوشش نخیلات، سرزمینی نخل­خیز و یکی از قطب­های اصلی تولید خرما در کشور شناخته می­شود که سلامت نخلستان ­ها و تداوم نخل­ کاری نفش مهمی در اقتصاد باغداران این استان دارد.

متاسفانه در یک دهه اخیر با کاهش میزان بارندگی و خشک شدن سفره­ های آب­های زیر­زمینی که تضعیف این درختان را در پی داشته، محل آماج سوسک های مهیب چوبخوار نیز شده­اند.

چوبخواران نابودگر احمد سبحانی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت­ وگو با ایسنا عنوان کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخل ها ایستاده می میرند!

نخل ها ایستاده می میرند!