مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 15:352021-04-11بين الملل

همکاری چین و روسیه از تلاش های جهانی در قبال میانمار ناکافی است


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، طی سخنانی مدعی شد حمایت های چین و روسیه از تلاش های بین المللی برای توقف خشونت در میانمار به اندازه کافی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی چین و روسیه را به عدم حمایت کافی از جامعه جهانی در پاسخ به کودتای ارتش میانمار متهم کرده و مدعی شد در صورت بازگشت دموکراسی به میانمار، اتحادیه اروپا مشوق های اقتصادی قابل توجهی به این کشور پیشنهاد خواهد داد.

بر اساس این گزارش، بورل بدون اشاره به تحریم های گسترده وضع شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه و چین که منجر به تیرگی بی سابقه روابط میان مسکو، پکن و بروکسل شده، ضمن ادعای انتظار از همراهی مسکو و پکن با سیاست خارجی اروپا در قبال میانمار گفت: عدم حمایت روسیه و چین از به بن بست رسیدن تلاش های شورای امنیت سازمان ملل موضوع جدیدی نیست.

وی افزود: رقابت های جغرافیایی در میانمار، کار را برای به دست آوردن مواضع مشترک سخت کرده است، اما وظیفه ما ادامه تلاش هایمان است.

بورل در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت میانمار افزود: جهان با غم و اندوه به استفاده ارتش (میانمار) از خشونت علیه شهروندان خود نگاه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری چین و روسیه از تلاش های جهانی در قبال میانمار ناکافی است

همکاری چین و روسیه از تلاش های جهانی در قبال میانمار ناکافی است