مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 07:452021-04-11پزشكي

بیماری گرینینگ در باغات نارنگی سیاهو شیوع پیدا کرد


محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: بیماری گرینینگ که با نام های میوه سبز و (HLB) در باغات نارنگی منطقه سیاهو در حال شیوع است.

- بندرعباس - محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: بیماری گرینینگ که با نام های میوه سبز و (HLB) در باغات نارنگی منطقه سیاهو در حال شیوع است.

سیاوش سماوی در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز نگرانی از شیوع بیماری گرینینگ در باغات نارنگی منطقه سیاهو در هرمزگان بیان داشت: بیماری گرینینگ که با نام های هوانگ لونگ بینگ، میوه سبز و (HLB) نیز معروف هست، در باغات نارنگی منطقه سیاهو در حال شیوع است.

وی با اشاره به اینکه نارنگی سیاهو به عنوان یک محصول منحصر به فرد در منطقه ی سیاهو اهمیت ویژه ای دارد گفت: نقش این درختان در اقتصاد خانوارهای این منطقه غیرقابل چشم پوشی است.

محقق بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی اظهارداشت: در سال های اخیر در درختان نارنگی در این منطقه علایم بدشکلی، عدم تقارن، بدمزه شدن توام باتغییر رنگ غیر طبیعی در میوه ها، مشاهده شده است، که این موارد منجر به کاهش شدید کیفیت میوه، عدم بازارپسندی و غیرقابل برداشت شدن آن و نهایتاً زوال و مرگ درختان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری گرینینگ در باغات نارنگی سیاهو شیوع پیدا کرد

بیماری گرینینگ در باغات نارنگی سیاهو شیوع پیدا کرد