مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 06:202021-04-11پزشكي

راه حل هایی برای پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان


تشنگی در ماه رمضان امری طبیعی است، اما با مصرف برخی مواد غذایی می توان تا حدی آن را کنترل کرد.

- جی پلاس، نرگس جوزانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص مواد غذایی که باید در ماه رمضان در وعده سحر و افطار مصرف شود، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که افراد در ماه رمضان با آن مواجه می شوند تشنگی و گرسنگی است که این امر کاملا طبیعی خواهد بود، اما با رعایت برخی موارد و داشتن یک برنامه غذایی مناسب در این ایام می توان از بروز گرسنگی و تشنگی بیش از حد تا حدودی جلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او افزود: بسیاری از افراد در ایام روزه داری به دلیل عادت نداشتن به مصرف غذا در وعده سحر این وعده را حذف کرده و یا وعده شام را جایگزین آن می کنند و در نهایت بدون سحری روزه می گیرند که خود این امر مهم ترین عامل برای افت و کاهش انرژی در طول روز خواهد بود.

جوزدانی بیان کرد: در روز های اول ماه رمضان ممکن است افراد بعد از وعده سحر دچار معده درد شوند که برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است قبل از شروع ماه رمضان وعده ای را به عنوان وعده سحری قرار دهند.

او گفت: مهم ترین نکته ای که در ایام ماه رمضان باید به آن توجه داشت میزان مصرف غذا در وعده های سحر و افطار است، زیرا پرخوری در هریک از این وعده ها مشکلاتی از قبیل معده درد را به همراه داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل هایی برای پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان

راه حل هایی برای پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان