مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 06:052021-04-11بين الملل

ورود نخستین محوله واکسن فایزر به عراق


مقام های وزارت بهداشت عراق امروز (یکشنبه) اعلام کردند که نخستین محموله واکسن فایزر تا ساعت های آینده وارد این کشور خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از منابع رسانه ای عراق، جاسب الحجامی ، رییس اداره بهداشت منطقه الکرخ در پایتخت، گفت که محموله تازه ای از واکسن های خریداری شده این کشور از جمله فایزر امروز به فرودگاه بین المللی بغداد خواهد رسید.

پیش از این سیف البدر ، سخنگوی وزارت بهداشت عراق اعلام کرده بود که شهروندان عراقی برای دریافت واکسن کرونا می توانند به نزدیک ترین مرکز بهداشتی اعلام شده مراجعه یا از طریق سامانه الکترونیکی نام نویسی کنند.

او گفت که تاکنون بیش از 40 هزار نفر در عراق واکسن کرونا زده اند.

به گفته البدر، عراق از مجموعه کوواکس 16 میلیون دوز واکسن کرونا تهیه کرده که برای 8 میلیون نفر کفایت می کند و 2 میلیون دوز واکسن سینوفارم و 8 میلیون دوز واکسن فایزر نیز به زودی به عراق خواهد رسید.

وی تأکید کرد که مذاکره با روسیه برای خرید یک میلیون دوز واکسن اسپوتنیک نیز ادامه دارد.

عراق روند مایه کوبی علیه کرونا را به صورت عمومی و رایگان آغاز کرده اما شهروندان این کشور از واکسن استقبال چندانی نکرده اند.

دولت عراق در این راستا با وضع قوانین تنبیهی در پی تشویق مردم به استفاده از واکسن و کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا بر آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود نخستین محوله واکسن فایزر به عراق

ورود نخستین محوله واکسن فایزر به عراق