مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 06:002021-04-11پزشكي

باید در شرایط پاندمی هر واکسن تأیید شده ای را تزریق کنیم


در شرایط پاندمی ویروس کرونا و روند واردات واکسن به ایران، ما حق انتخاب نداریم و باید هر واکسن تأیید شده ای به دستمان رسید استفاده کنیم.

- ایسنا/همدان عضو انجمن پزشکان عمومی کشور گفت: در شرایط پاندمی ویروس کرونا و روند واردات واکسن به ایران، ما حق انتخاب نداریم و باید هر واکسن تأیید شده ای به دستمان رسید استفاده کنیم.

دکتر هادی یزدانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: واکسن اسپوتنیک روسیه، سینوفارم چین، بهارات هند و آکسفورد آسترازنکا تاکنون وارد ایران شده است که به هموطنان پیشنهاد می کنم امکان تزریق هر کدام از این واکسن ها را داشتند، واکسینه شوند.

یزدانی تصریح کرد: مطالعات واکسن اسپوتنیک مخفیانه در روسیه انجام گرفته است و تاکنون فقط یک مقاله در رابطه با آن منتشر شده و اطلاعات کاملی در دست نیست اما در مراحل اولیه خیلی سریع داخل روسیه مجوز مصرف دریافت کرد.

وی ادامه داد: افکار عمومی و مجامع علمی در برابر این مخفی کاری روسیه خیلی محکم ایستادند و از آن ها خواستند مستندات علمی خود را مطرح کنند و در نهایت آنها مقاله بخش سوم یعنی کارآزمایی بالینی را در مجله لنست چاپ کردند و مدعی شدند این واکسن بیش از 91 درصد اثربخشی دارد که با این اقدام فشارهای جهانی علیه روس ها کمتر شد و این واکسن در برخی کشورها مانند صربستان، عربستان و آرژانتین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید در شرایط پاندمی هر واکسن تأیید شده ای را تزریق کنیم

باید در شرایط پاندمی هر واکسن تأیید شده ای را تزریق کنیم