مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 05:552021-04-11پزشكي

یک فرمولاسیون نانویی جادویی برای محافظت از مغز بعد سکته


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، نتایجی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد هنگامی که NA 1، یک ترکیب محافظت کننده، درون نانوذرات قرار گرفته و به مغز تحویل داده می شود، - یافته های اخیر نشان می دهد که نانوذرات حاوی ترکیبات محافظ عصبی ممکن است موجب کاهش شدت سکته مغزی شده و شانس بقا را بهبود می بخشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، نتایجی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد هنگامی که NA 1، یک ترکیب محافظت کننده، درون نانوذرات قرار گرفته و به مغز تحویل داده می شود، میزان شدت سکته مغزی را کاهش داده و شانس بقا را در یک مدل موشی که سکته مغزی را تجربه کرده، بهبود می دهد.

در یک کارآزمایی اولیه (آزمون Escape-Na 1)، Na 1، یک پپتید کوچک طراحی شده برای حفظ سلول های مغز از مرگ پس از سکته مغزی، نتایج نشان داد، زمانی که Na 1 به بیماران تحت درمان تزریق شد نتایج مثبتی به دست آمد.

برخی از بیماران در آزمون فعال کننده پلاسمینوژن بافت را به صورت تزریق داخل وریدی دریافت کردند و عملکرد دارو در این بیماران از نتایج عملکرد Na 1 ضعیف تر بود.

جیانگ بینگ ژو، نویسنده اصلی مقاله مربوط به این فناوری و دانشیار متخصص جراحی مغز و اعصاب و مهندسی زیست پزشکی دانشگاه ییل در نیوهن می گوید: NA 1 به بسیاری از اندام ها، سلول ها و پروتیین ها در بدن متصل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک فرمولاسیون نانویی جادویی برای محافظت از مغز بعد سکته

یک فرمولاسیون نانویی جادویی برای محافظت از مغز بعد سکته