مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 11:102021-04-10اقتصادي

چقدر غذای دام و مرغ وارد و دپو شده است؟


بیش از نیمی از واردات کالاهای اساسی در سال گذشته به تامین غذای دام و طیور اختصاص داشته و در حال حاضر حدود سه میلیون از این اقلام در گمرک و بنادر دپو شده است، - کالاهایی که با ارز 4200 تومان وارد و همچنان در این لیست قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در چند سال اخیر و با محدودیت واردات، اغلب بیش از نیمی از واردات ایران به کالاهای اساسی اختصاص داشته است و گزارش های گمرک ایران نیز این موضوع را تایید می کند.

این در حالی است که در سال گذشته بیش از 23 میلیون تن کالای اساسی به ارزشی بالغ بر 12 میلیارد دلار ترخیص و وارد کشور شده است که در بین این اقلام 25 گانه پنج قلم شامل ذرت، جو، کنجاله سویا، روغن خام، دانه های روغنی و به همراه آنها بخشی از دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی شامل دریافت ارز 4200 تومان می شود.

نیمی از واردات کالای اساسی غذای دام و مرغ است در بین اقلام کالاهای اساسی وارد شده با ارز 4200 تومان ، سه مورد مربوط به غذای دام و طیور است، شامل ذرت، جو و سویا که آمار گمرک نشان می دهد این سه قلم به عنوان نهاده های تولید مرغ و گوشت در سال گذشته وارداتی بیش از 13 میلیون تن به ارزش بالغ بر 3.

5 میلیارد دلار داشته است که 58 درصد وزن و 31 درصد ارزش کل واردات 25 گروه کالاهای اساسی را در بر می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چقدر غذای دام و مرغ وارد و دپو شده است؟

چقدر غذای دام و مرغ وارد و دپو شده است؟