مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 11:002021-04-10دانش

احتمال وقوع گرد و غبار در جنوب غرب ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رییس پژوهشکده علوم جوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: امروز (شنبه) با وقوع ناپایداری جوی، - رییس پژوهشکده علوم جوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: امروز (شنبه) با وقوع ناپایداری جوی، بروز پدیده گرد و غبار محلی در جنوب غرب ایران دور از انتظار نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رییس پژوهشکده علوم جوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: امروز (شنبه) با وقوع ناپایداری جوی، بروز پدیده گرد و غبار محلی در جنوب غرب ایران دور از انتظار نیست.

پروین غفاریان افزود: پدیده گرد و خاک، یکی از مخاطرات جوی است که اثرات مخرب فراوانی از جمله کاهش دید افقی و مشکلات زیست محیطی به همراه دارد، گرد و خاک توسط وزش باد شدید از سطح زمین برخاسته و همراه با جریان هوا به محیط اطراف منتقل می شود، گرد و خاک می تواند منشاء محلی داشته باشد یا به همراه جریانات جوی از مکانی به مکان دیگر منتقل شود.

وی اظهار داشت: منطقه خاورمیانه به دلیل داشتن مناطق بیابانی از جمله مناطق مستعد گرد و خاک در دنیا است، کشور های عراق، سوریه، عربستان و جنوب غرب ایران با این پدیده مواجه هستند، وجود ناپایداری در هوا و عدم تشکیل ابر و ریزش بارش موجب بلند شدن ذرات خاک از سطح زمین شده و تا ارتفاعات بالای سطح زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال وقوع گرد و غبار در جنوب غرب ایران

احتمال وقوع گرد و غبار در جنوب غرب ایران