مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 10:552021-04-10بين الملل

تشدید اعتراضات در ایرلند شمالی/ مخالفان به سمت پلیس کوکتل مولوتوف پرتاب کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در ادامه ناآرامی های بلفاست پایتخت ایرلند شمالی، معترضان این شهر شب گذشته (جمعه) به سمت نیروهای پلیس کوکتل مولوتوف پرتاب کردند و خودرویی را به آتش کشیدند.

- علی رغم درخواست های مقام های سیاسی و مذهبی ایرلند شمالی برای برقراری صلح و اتحاد، ناآرامی ها در بلفاست شب گذشته وارد دومین هفته خود شد و بیش از 74 افسر پلیس نیز زخمی شدند اما آماری از تعداد زخمی ها از میان معترضان مشخص نیست.

گزارش رسانه های محلی حاکی از آن است که نیروهای پلیس ایرلند شمالی زره های ضدشورش بر تن داشتند و با خود سگ همراه کرده بودند و ماشین های آب پاش را به منظور سرکوب اعتراضات در خیابان های شهر مستقر کرده بودند.

شبکه بی بی سی نیز گزارش کرد که شماری از طرفداران دولت بریتانیا از شکل گیری موانع تجاری میان ایرلند شمالی و دیگر مناطق بریتانیا پس از برگزیت به خشم آمده اند و افزایش این نارضایتی ها در میان مردم ایرلند شمالی به بروز ناآرامی در بلفاست منجر شده است.

از طرف دیگر، حزب اتحادگرای دموکراتیک که از طرفداران بریتانیا است، تصمیم پلیس برای عدم پیگیری حزب شین فین حزب ملی گرای ایرلند شمالی را محکوم کرده است.

حزب شین فین سال گذشته میلادی برخلاف محدودیت های مرتبط با کرونا در یک مراسم سوگواری مشارکت داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید اعتراضات در ایرلند شمالی/ مخالفان به سمت پلیس کوکتل مولوتوف پرتاب کردند

تشدید اعتراضات در ایرلند شمالی/ مخالفان به سمت پلیس کوکتل مولوتوف پرتاب کردند