مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 10:502021-04-10بين الملل

جامعه اطلاعاتی آمریکا: چین ابرقدرت جهانی تا 2040


بر اساس گزارش جدید جامعه اطلاعاتی آمریکا، چین در آینده نزدیک از آمریکا در اقتصاد جلو زده و بزرگترین اقتصاد جهان می شود و در مسیر کسب نقش یک قدرت جهانی در طی دو دهه آینده قرار دارد.

- بر اساس گزارش جدید جامعه اطلاعاتی آمریکا، چین در آینده نزدیک از آمریکا در اقتصاد جلو زده و بزرگترین اقتصاد جهان می شود و در مسیر کسب نقش یک قدرت جهانی در طی دو دهه آینده قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از نیوزویک، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش جدید 144 صفحه ای تحت عنوان روندهای جهانی 2040: جهانی با رقابت بیشتر منتشر کرده که در آن به پیش بینی روندهای آینده که منجر به تغییر شکل جامعه بین المللی در زمان حدودا 20 سال دیگر میشوند پرداخته است.

از جمله فاکتورهای این گزارش برای سنجش چگونگی تغییرات در جهان، روابط میان دو قدرت اصلی آن یعنی واشنگتن و پکن بوده است.

در این گزارش بیان شد: آمریکا به همراه همپیمانان قدیمی اش و چین، بیشترین میزان نفوذ را بر پویایی جهانی خواهند داشت و از چشم اندازهای رقیب با یکدیگر برای سیستم و حکمرانی بین المللی که بازتاب منافع و ایدئولوژی های اساسی آنها هستند، حمایت خواهند کرد.

این گزارش پیش بینی کرد، رقابت بین دو ابرقدرت بر اکثر دامنه ها تاثیر خواهد گذاشت، که منجر به از هم گسستن ائتلافهای موجود و سازمانهای بین المللی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه اطلاعاتی آمریکا: چین ابرقدرت جهانی تا 2040

جامعه اطلاعاتی آمریکا: چین ابرقدرت جهانی تا 2040