مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 07:352021-04-10دانش

همه گیری، «سال آرام» اقیانوسی را رقم زد


دانشمندان در سراسر جهان در حال بررسی لحظه بی نظیر سکوت ایجاد شده توسط بیماری همه گیر هستند و آزمایش شنیداری گسترده خود را «سال آرام» اقیانوس عنوان کردند.

- ایسنا/خراسان رضوی دانشمندان در سراسر جهان در حال بررسی لحظه بی نظیر سکوت ایجاد شده توسط بیماری همه گیر هستند و آزمایش شنیداری گسترده خود را سال آرام اقیانوس عنوان کردند.

به نقل از یاهو، پروفسور پیتر تایاک از دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند اظهار کرد: محدودیت های بیماری همه گیر، حمل و نقل جهانی را در مقیاسی کاهش داد که غیر آن امکان پذیر نبود.

دانشمندان در این بررسی قبل، حین و بعد از محدودیت های بیماری همه گیر اصوات اقیانوس ها را بررسی و نتایج 200 هیدروفون (میکروفون های زیرآبی موجود در اقیانوس جهانی) اقیانوس را شناسایی کردند.

پروفسور تایاک افزود: محققان از این نتایج برای اندازه گیری تغییرات صدا و چگونگی تاثیر آن بر زندگی دریایی نهنگ ها و ماهی ها استفاده کردند.

درست مانند این موضوع که با سر و صدای کمتر ترافیک و فعالیت انسانی، آواز پرندگان را بیشتر می شنوید یا ممکن است حیوانات بیشتری را در محیط زندگی خود مشاهده کنید، به روش هایی برای نظارت بر این موارد در اقیانوس های نیز نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه گیری، «سال آرام» اقیانوسی را رقم زد

همه گیری، «سال آرام» اقیانوسی را رقم زد