مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 11:102021-03-09سياسي

زمینه بازگشت مطالبات ایران از عراق فراهم شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه 20 بهمن ماه به مدت سه روز در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان، - پس از سفر رییس قوه قضاییه به بغداد زمینه بازگشت مطالبات ایران از عراق فراهم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه 20 بهمن ماه به مدت سه روز در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان، رییس شورای عالی قضایی عراق به بغداد پایتخت کشور عراق سفر کرد و در این سفر مورد استقبال رسمی همه مقامات سیاسی دولت رسمی عراق و همچنین فرستاده ویژه رییس اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

در این سفر در جهت هرچه بهتر شدن و تحکیم روابط و همچنین مناسبات حقوقی و قضایی، مذاکرات مهمی با مسئولان قضایی این کشور صورت گرفت.

مسئله دریافت مطالبات ایران از عراق، یکی از موضوعاتی بود که حجت الاسلام و المسلمین رییسی در رایزنی با مقامات عراقی به ویژه در ملاقات با نخست وزیر عراق، آن را پیگیری کرده بود.

بر همین اساس، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا ها در مجلس با اشاره به مطالبه 5 تا 6 میلیارد دلاری ایران از عراق پیرو صادرات برق، گاز و کالا های دیگر، گفت: حجت الاسلام والمسلمین رییسی در این سفر توانست زمینه بازگشت این بدهی به کشور را به صورت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه بازگشت مطالبات ایران از عراق فراهم شد

زمینه بازگشت مطالبات ایران از عراق فراهم شد