مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:502021-03-09اقتصادي

افزایش قیمت میوه منفعتی برای کشاورزان ندارد


، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، مهندس محمدشفیع ملک زاده رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در برنامه گفتگوی اقتصادی اظهارکرد: کاهش قدرت خرید مردم و افزایش شدید قیمتها مشکلات زیادی را ایجاد کرده تا حدی که مقام معظم رهبری نیز بر لزوم کاهش قیمت میوه و محصولات باغی تأکید فرمودند.

وی با بیان این که پول اضافی این محصولات به جیب تولید کننده نمی رود گفت: شاید ذهنیت عامه مردم این است که افزایش قیمت محصولات توسط کشاورزی و تولیدکننده اعمال می شود درصورتیکه افزایش نرخ ارز و تأمین نهاده ها قیمت تمام شده تولید را به شدت بالا برده است.

ملک زاده افزود: اگرچه هزینه تولید 700 تا 800 درصد افزایش یافته اما به هیچ عنوان قیمت تمام شده محصول و قیمت خرید محصول از باغدار و کشاورز متناسب با بالا رفتن هزینه های تولید نبوده است.

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان این که نظام عرضه و تقاضا در کشور ما دچار اختلال شده گفت: دلیلش این است که ما هیچ وقت از ظرفیت تشکل ها و اتحادیه ها استفاده نکرده ایم.

وی افزود: تشکل های کشاورزی به ویژه نظام صنفی در هر شرایطی تلاش می کنند که هم مصرف کننده، محصول را با قیمت متعارف خریداری کند و هم سود متعارفی نصیب تولیدکننده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت میوه منفعتی برای کشاورزان ندارد

افزایش قیمت میوه منفعتی برای کشاورزان ندارد